niedziela, 6 grudnia 2015

Kominowo

     Ukryć się nie da,że jest już zimno, brrr. Chodziłam ostatnio po sklepach w poszukiwaniu czapki i szalika bądź komina, ale nic z tego. Te,które były boskie,szkoda mi było kasy, a te które były tańsze to tzw. przeze mnie "rozchlastańce" - ani to chroni ani ogrzewa :) Tylko do ozdoby.
Wobec tego, popędziłam do hurtowni, zakupiłam grubą szarą dresówkę (taką ocieplaną) i zabrałam się do działania. No i tak sobie myślę, co tu zrobić,żeby nie wyszedł kolejny rozchlastany zwis pod szyją, a żeby materiał miło otulał szyję,no i przede wszystkim chronił kiedy wieje wiatr.
Postanowiłam więc zrobić zwężenie, żeby komin był raczej w formie lekko stożkowej.
Do tego machnęłam też czapkę, ale do tego tutorial następnym razem, narazie skupimy się na szyi.

Potrzebne nam będą ok. 0,5 m dresówki o długości ok 86 cm, oczywiście machina szyjąca, aczkolwiek jest to bardzo proste szycie, więc, jeśli ktoś nie ma maszyny, może powalczyć z igłą i nitką.
No i to co najważniejsze, chęci! :D

Zaczynamy.


Zaczynamy oczywiście od wyboru tkaniny, w moim przypadku była to gruba dresówka.

Pasek materiału 0,5m na 0,86m składamy na pół i odmierzamy linię, tak jak widać na rysunku.Opinamy szpilkami, zszywamy wzdłuż linii.

Obcinamy nadmiar materiału.

Wychodzi taki lekko stożkowy twór.


I Proszę, fajnie i ciepło, a do tego czapa. Już niedługo pokażę, jak ją szybko zrobić :) Miłego szycia!

2 komentarze:

  1. Oj tez znam problem zbyt szerokich kominów tylko ,,na ozdobę". Sama niestety mam taki w kolekcji, niby ładny i gruby ale z taką dziurą wokół szyi jaką funduje jest w zimie do niczego nie przydatny. Twój wyszedł super! I widać na zdjęciu, ze bardzo fajnie się układa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki.a w zwiazku z tym, ze ma wysokosc pól metra,jak wieje wiatr można się normalnie nim zakryć 😜

      Usuń