poniedziałek, 29 lutego 2016

Metamorfoza stołka :)

Już jakiś czas zamierzałam się,żeby zmodernizować stołki w kuchni. Narazie zabrałam się za okrągły, mam jeszcze 2 kwadratowe,ale muszą mnie natchnąć i jeszcze swoje odstać :P
Ostatnio jak wiadomo moda na biel i szarość we wnętrzach, przynajmniej u mnie :) Idąc tym tropem, uszyłam pokrowiec z bawełny na część siedzącą i pomalowałam stołka zgrabne nóżki :)
Przedstawię instrukcję uszycia owego pokrowca.

Potrzebne będą na pokrowiec:
-dowolna tkanina (ja użyłam bawełny 100%)
-wstążka,sznurek lub gumka o dł. ok 1 metra
-agrafka i szpilki
-oczywiście nożyczki,ołówek,metr krawiecki lub linijka i maszyna szyjąca

Do pomalowania potrzebujemy:
-papier ścierny (aby potem farba nie odpryskiwała)
-farba (ja użyłam lateksowej)
-lakier akrylowy

Mój stołeczek przed metamorfozą :)

Krok1:
Na początku musimy odmierzyć jakiej wielkości ma być pokrowiec. Użyłam do tego metra krawieckiego, zmierzyłam średnicę i długość od krawędzi pod spód. Musimy wyciąć koło i pasek który będzie oplatał stołek. Jak wyliczyć obwód, czyli długość paska? Wymiary mojego stołka to 29 średnica.Oczywiście możemy metrówką,ale ja wolę używać wzoru 2PIR czyli 2x3,14x14,5 i wychodzi długość paska.

Przy szerokości ok 8cm, proszę dodać ok 2 cm, ponieważ pozniej trzeba będzie zrobić zakład na tunel, w który włożymy tasiemkę.
Koło odrysowałam po prostu od stołka :) 
Krok 2.
Zszywamy pasek po linii pionowej.Zszyty pasek opinamy szpileczkami razem z kołem. JA zawsze opinam przekłuwając równo obydwie linie ,koła i paska.  Wtedy wszystko powinno wyjść równo. Niestety nie mam narazie na to lepszego patentu :P



Krok 3.
Robimy tunel. Od środkowej strony,robimy wokól mały zakład i zszywamy zostawiając wolne miejsce(tak jak widać na zdjęciu), po czym wprowadzamy w tunel, używając agrafki wstążkę, sznurek lub gumkę.
Pokrowiec gotowy :)




 Efekt końcowy :) Mi się baaardzo podoba :) Będzie powiewem świeżości w mojej kuchni :D

3 komentarze: